понеділок, 2 березня 2015 р.

Олімпіада з правознавства

Приємна новина для любителів правознавства! 12 березня 2015 року відбудеться шкільний етап олімпіади з правознавства для учнів 10-11 класів. На всіх, хто бажає, чекає розумна кількість цікавих питань з курсу. А щоб полегшити підготовку - декілька порад!
Готуючись до олімпіади з правознавства ви повиннні ґрунтовно оволодіти знаннями з теорії держави і права, конституційного, трудового і земельного права, на належному рівні орієнтуватися у питаннях сімейного, цивільного та кримінального права. 

 Під час олімпіад учасники мають виконати тестові завдання, дати визначення понять. Вільне володіння термінологією важливе для будь-якої науки, і для правознавства зокрема. Але практика свідчить, що іноді виникають проблеми із визначенням понять: розуміючи сутність понять, учні замість визначень дають опис ознак, функцій тощо. З метою засвоєння правових дефініцій можна використовувати низку спеціальних прийомів. Приміром, ефективним методом є конструювання «сорбонок» - блокнотів, у яких кожен аркуш являє собою картку, на одному боці якої записана назва поняття, а на іншому – його визначення. Реконструкція поняття за даною схемою допомагає запам’ятати визначення в деталях. 
Моделювання окремих понять можна здійснювати не тільки за запитаннями, а й за логічною схемою взаємозв’язків слів у реченні. 
Завдання для олімпіад орієнтуються на знання не тільки загальновідомих положень законодавства, а й тих змін, які вносяться до нього

Для олімпіад з правознавства обов’язковими завданнями є юридичні задачі, які базуються на реальних справах і орієнтують не лише на знання чинного законодавства, а й на вміння його застосовувати в процесі конкретних правовідносин. 

Алгоритм розв’язання юридичних задач 1. Уважно прочитай задачу і з’ясуй до якої галузі права відноситься дана ситуація. 2. Згадай, якими основними нормативно-правовими актами слід керуватися при розгляді ситуації. 3. З’ясуй фактичні обставини справи (як правило обставини, наведені в умові задачі, вважаються доведеними). 4. Визнач правовідносини, що виникли при певній юридичній ситуації (об’єкт, суб’єкт, юридичний факт). 5. Наведи відповідну статтю нормативно-правового джерела. 6. Виходячи з існуючого законодавства, дай аргументовану відповідь на задачу. Зроби загальні висновки, що містять правовий аналіз ситуації.

2 коментарі:

  1. Результати вже відомі? може напишіть окремим дописом?!!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Завтра якщо буде час обов’язково виконаю Ваше побажання.

      Видалити