неділю, 15 березня 2015 р.

Всесвітній день захисту прав споживачів

Відзначається в річницю виступу президента США Джона Ф. Кеннеді в Конгресі в 1961 році. У виступу були сформовані чотири головних права споживача: право на безпеку, право на інформацію, право на вибір і право бути почутим.

Пізніше до них додалися ще чотири: право на відшкодування збитків, право на споживацьку освіту, право на задоволення базових потреб і право на здорове оточуюче середовище. В 1983 році день15 березня був закріплений в міжнародному календарі святкових дат як Всесвітній день захисту прав споживачів.
Уже не одне століття існують закони між споживачвами і надавачами послуг. З самого початку вони стосувалися лишень товарів, які не відповідали якості або підробок продуктів, які купувалися найчастіше. Більшість країн у Західній Європі почали розвивати комплексне законодавство після 1950 року. З самого початку вони мали вигляд окремих законодавчих актів – конкретні закони, спрямовані на вирішення окремих питань. Наприклад акто про чесну рекламу, вдосконалення інформування споживачів через упаковку на промисловій і харчовій продукції, а також основних вимог безпеки. І вже потроху виникали ідеї щодо вдосконалення цих актів: створення контролюючих органів, створення визнаного переліку прав споживача. Такий підхід використовували країни, які здійснювали перехід від планової економіки (включно з тими, які зараз є членами Європейського Союзу), але його також використовували у багатьох країнах, що розвиваються, у Латинській Америці, Азії та Африки, де на споживчі питання спочатку звертали мало уваги.

Права споживачів

Окрім того, що ці права підтримують споживчі організації, їх підтримує «Керівний документ із питань захисту прав споживачів», затверджений у 1985 році.
  • Право на безпеку.
  • Право на отримання інформації.
  • Право на споживчу освіту .
  • Право на компенсацію.
  • Право бути вислуханим. 
  • Право на вибір. 
  • Право на задоволення основних потреб. 
  • Право на здорове навколишнє середовище. 
Захист прав споживачів Європейський Союз
Саме ці вісім правил споживачів діють і в Європейському союзі. Вони регулються національними законами.

Ринок Європейського Союзу.

Найголовнішою угодою і досі є створення доброго ринку, на якому комерційні підприємства можуть вести торгівлю скрізь, де їм потрібно, і на якому споживачі можуть купувати товари там, де їм хочеться, не зазнаючи труднощів і ускладнень, створюваних різними національними законами та ринковими культурами. ЄС - не встановлює для країн-членів. Він працює через Директиви, які, у випадку погодження усіма членами, повинні бути втілені у законодавстві кожної країни. Директиви приймає Рада Міністрів (тобто представники урядів країн-членів). Європейський парламент, який обирається шляхом прямих виборів, також відіграє роль у процесі прийняття. Існують десятки Директив, які так чи інакше стосуються захисту інтересів споживачів; всі їх знати детально не потрібно. Але найголовніші з них стосуються чотирьох основних аспектів:
  • Безпека
  • Отримання того товару, за який було заплачено
  • Інформація для споживачів
  • Реклама та інший маркетинг

Немає коментарів:

Дописати коментар