понеділок, 22 грудня 2014 р.

Автопортрет

Я вірю, що прийшла у цей світ з якоюсь вищою метою. В дитинстві не хотіла бути вчителем. З 9 класу мріяла про успішну кар’єру адвоката чи прокурора. Так завжди в житті: ми намагаємося, будуємо плани, готуємося до одного, а доля підносить нам зовсім інше. Випадково потрапила до педагогічного ВУЗу, а ця професія випадковостей не любить. Була впевнена, що після закінчення отримаю другу, юридичну, освіту. Була…до педагогічної практики. Мабуть, матусині гени взяли своє і замість успішної кар’єри я обрала щоденну кропітку працю вчителя.




  Відсотків на вісімдесят успіх на педагогічній ниві залежить від особистості вчителя. Оцінюючи себе критично, мушу зізнатися, що мені пощастило. Я дитина XXI століття і знаходжуся на одній хвилі зі своїми учнями. Тим паче, що викладаю виключно у старшій ланці, де навчаються вже практично сформовані особистості.

  У сучасній педагогічній практиці, щоб досягнути ефективності на уроках учитель повинен бути фасалітатором, тобто дати можливість учню самому знайти шляхи і рішення поставленої задачі. Як вчитель правознавства, я роблю все для того, щоб мої учні були знаючими, мислячими, самостійними, вміли на доступному для них рівні вирішити свої проблеми і мали навички критичного мислення.
  На жаль, сучасність відкоригувала статус вчителя. Це вже не освячена сяйвом розумного і вічного напівбожественна істота. Тому, ідучи на урок, будь-хто з нашої когорти має озброїтись. Моя зброя – швидкість мислення, обізнаність у сучасних тенденціях та почуття гумору. Крім цього я зрозуміла, що головний педагогічний інструмент - моє серце. Це інструмент пізнання самого себе, життя, душі дитини.
  У мене є мрія – завжди залишатися вчителем майбутнього: всебічно розвиненою, яскравою творчою особистістю із сильним характером, міцними нервами та багатою фантазією. А коли чогось сильно захочеш, весь Всесвіт буде сприяти тому, щоб бажання збулося.
  Вже сім років я дивлюся в дитячі очі, ловлю посмішки і заряджаюся їх емоціями. Готова займатися цим, доки вистачатиме сил. Я знаю, що прийшла у цей світ з якоюсь вищою метою.
    На службу Україні,
    На чесне діло гоже,
    В ім'я святої правди, –
    Благослови нас, Боже!

1 коментар: